Re: Czarnobyl i Zółte wody

Autor: Piotr K. Olszewski <ncolszew_at_cyf-kr.edu.pl>
Data: Wed, 17 Mar 2004 15:22:06 +0100

----- Wiadomość oryginalna ----- Od: <mrufkafka_at_gazeta.pl>

> Czarnobyl to ukraińska nazwa Piołunu.
Z tym wyjaśnieniem nazwy spotkałem się po raz pierwszy w książce
Waldemara Siwińskiego "Czernobyl", Iskry 1989. I dlatego m.in.
upierałem się przy nazwie CzErnobyl. Co do piołunu (absyntu) to
wikipedia wyjaśnia(?) nieporozumienie:
http://en.wikipedia.org/wiki/Chornobyl

Na marginesie: Tabelka:
http://kwark.if.pw.edu.pl/mtj/students/1999-2000/Potrzebowski/Czarnoby
l/PRZYCZYNY/Zestawienie_przyczyn_awarii.htm
zawarta na wspomnianej tydzień temu stronie Arka Potrzebowskiego z
Wydzialu Fizyki Politechniki Warszawskiej:

http://kwark.if.pw.edu.pl/mtj/students/1999-2000/Potrzebowski/Czarnoby
l/Stronagl/Pasek.htm

jest żywcem zerżnięta z ksiązki Siwińskiego. AP "zapomniał" zacytować
źródła na swojej stronie.

Piotr