Re: zagadkowe zadanie

Autor: Ser Cheese <sercheese_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed, 17 Mar 2004 08:12:08 +0100

pi razy oko 18 gramow wody zajmuje 18 cm3 czyli prawidlowo odpowiedz B.

jest 8 rano i mimo, iz o tej godzinie wielu z Was jest juz w pracy, itp
"pelnych energii", to ja jeszcze jestem zaspany i nie rozumiem jednego.
Jak to pi * 18g ma dac 18cm3?
to pi to 3.14 czy chodzi o gestosc i jesli o "ro" to czy dla wody wynosi ono
1?
teraz po glowie chodzi mi ten wzor:
g=m/v
v=m/g
przy zalozeniu, ze "zalozenia" sa dobre:
v=18g/1g/cm3
v=18cm3

Tak to ma byc?
Ehh... chyba nie do konca tak, bo jak spojrzalem na poczatek tego mail'a to
pisze: "pi razy oko 18 gramow" a mi wyszlo jakies dzielenie...

Adam

PS. Musze wziasc sie za siebie, bo widze, ze mam problemy w logicznym
rozumowaniu zadan z chemii a chce ja zdawac za rok na maturze :P