Re[2]: Drobna kwestia techniczna

Autor: Michal Nejman <michauer_at_catv.retsat1.com.pl>
Data: Sat, 13 Mar 2004 11:43:08 +0100

W ramach wyjasnienia, "The Bat" ma az 5 opcji przetwarzania
potwierdzen przeczytania. To, ze Tomkowi sie wywietla okienko wynika z
zaznaczenia opcji "pytaj przed wykonaniem". Mozna to wylaczyc i wtedy
program przetwarza automatycznie wybrana opcje (mozna ustawic
ignorowanie wszystkich potwierdzen, odpowiadanie na wszystkie w
wyslaniem natychiastowym badz dodac do koleji, jest tez mozliwosc
edycji danego potwierdzenia).
Czy Pegasus ma tez tyle opcji odnoscnie potwierdzenia? I w czym jest
lepszy poza tym ze jest darmowy od The Bat? Ma filtry antyspamowe?

Poza tym potwierdzenie przeczytania patrzac od strony protokolu
pocztowego, znajduje sie poza naglowkami glownymi w tzw seksji
naglowkow zaczynajacych sie od X-... Naglowki te mozna ustawic
praktycznie dowolnie i trudno by wlasciciel czy moderator grupy
ingerowal w ta "dowolnosc", ktora odnosi sie do autora listu.

SP> A tak na marginesie - to pewien mój znajomy (na prywatnej) ciągle
SP> przysyła te żądania i ja to odbieram jako pewien typ niegrzeczności
SP> (podświadomie odbieram to jako brak zaufania).

Bez przesady, watpie zeby ktos zadal potwierdzenia przeczytania po to
by sprawdzac czy odbiorca rzeczywiscie czyta jego maile, kiedy je
czyta itd. Potwierdzenie przeczytania moim zdaniem ma upewnic nadawce
ze jego mail zostal poprawnie odebrany. Istnieje jeszcze jedna funkcja
tzw. "potwierdzenie odbioru", do ktorego nie potrzeba ingerencji
odbiorcy gdyz sprawe zalatwia automatycznie serwer odbiorcy. Niestety
nie kazdy serwer ta funkcje obsluguje i nie kazdy program pocztowy
pozwala wysylac zadanie potwierdzenia odbioru. A tak z ciekawosci
spytam: Pegasus pozwala?

--
Michal Nejman