Re: Szukam termometru

Autor: Konrad Rybacki <lchem_at_s1.gim13.lublin.pl>
Data: Thu, 11 Mar 2004 20:26:08 +0100

> Termometru takowego nie mam, ale mam pytanie: jakie zalety mają
> termometry nie-rtęciowe w tym zakresie temperatur (w porównaniu z
> termometrami rtęciowymi) ?

Termometry rtęciowe są dokładniejsze i w ogóle lepsze. Instalację do której
potrzeba mi było termometru wykonałem z miedzi - jest ryzyko, że gdyby
stłukł się zbiornik z rtęcią powstabły amalgamat. Wtedy cała aparatura w
diabły, chyba, że ktoś ma cierpliwość odparowywać rtęć.

Pozdrawiam, Konrad Rybacki.