Re: Dreszczowce Romana...

Autor: Armand Budzianowski <armand_at_amu.edu.pl>
Data: Mon, 8 Mar 2004 15:16:41 +0100 (MET)

> Tak samo z calym szacunkiem do ciezkiej pracy ludzi, ktorzy przcujq przy
> unieszkodliwianiu naprawde niebezpiecznych odpadow.

Witam wsyztskich,

Nie sposob sie nie zgodzic z wiekszascia slow ktore tu padly... ja
natowmiast chcialem powrocic do miejsca w ktorym rozpetalem ta dyskusje...
pod starym tematem.

Nie sledze wydarzen mniej wiecej rok po definitywnym zamknieciu elektroni
w Czarnobylu. Od tamtej pory nie wiem dlaczego ludzie odtchneli z ulga....
ale czy udalo sie komus uporzadkowac do konca ten problem? Bylo wiele
projektow postawienia kopuly nad uszkodzonym reaktorem z radioaktywnym
pylem, jednak zadnego z tego co mi wiadomo, nie zrealizowano... Powod byl
jeden brak finansow. Innymi slowy kiedy ja przestalem sie interesowac ta
sytuacja, to elektrownia byla zamknieta, a fragmenty konstrukcji nadal
wisialy nad resztkami reaktora niczym uszkodzona pokrywa nad studzienka
kanalizacyjna... ktora mogla w kazdej chwili spasc do wewnatrz i wzbic w
powietrze radioaktywny pyl, znajdujacy sie tylko miejscami pod drobna
warstwa betonu. A efekty wzbicia sie pylu juz znamy.... dlatego wydaje mi
sie ze ten problem jesli nie jest jeszcze dotychczas rozwiazany to jest
rownie grozny, o ile nie grozniejszy od innych, o ktorych poprzednicy
napisali. A gdyby elektrownia byla eksploatowana zgodnie ze swoim
pierwotnym przeznaczeniem, to do katastrofy by nie doszlo.... ale to juz
inny temat. Kiedys bylem przeciwnikiem enegetyki jadrowej... (z braku
wiedzy), obecnie stoje po drugiej stronie i zaluje, ze w Polsce nie
uruchomilismy elektrownii zarowno w Zarnowcu jak i w Klempiczu, gdzie
wycieto kilkanascie hektarow lasu, a teren pozostawiono jako nieuzytki...

Czy ktos sie orientuje w obecnie panujacej w Czarnobylu sytuacji????

Pozdrawiam Armand

Korzystajac z internetu mozesz umilic sobie czas sluchajac radia.
     \!/ http:/main.amu.edu.pl/~armand/radio.html
   ( @ @ )
 oOO-(_)-OOo e-mail: armand_at_amu.edu.pl
EoF