Autor: Henryk Kotyński (henryk-henryk_at_poczta.wp.pl)
Data: Thu 26 Feb 2004 - 15:47:30 MET

TZREBA WYLICZYĆ MASĘ SIARKI W WĘGLU KAMIENNYM I MASĘ SIARKI W KOSIE. PRZELICZYT TO NA ILOŚĆ MOLI.
REAKCJA SPALANIA SIARKI W TLENIE
S +O2=SO2
 1 MOL GALU MA OBJĘTOŚC W PRZYBLIŻENIU 22,4 DM3. OTRZYMANĄ ILOŚĆ MOLI SIARKI PRZEMNOŻYĆ PRZEZ 22,4 I OTZRZYMUJEMY ILOŚĆ SO2. ----- Original Message -----
From: "Dualboy Hu" <dualboy_at_o2.pl>
To: "Chemia popularnonaukowa." <chemfan_at_man.lodz.pl> Sent: Wednesday, February 25, 2004 9:55 PM Subject: Re: Wzor Sumaryczny

> Dobrze dla Pana Henia :)
>
> Jak z Etylenu powstaje Polietylen?
> Ej no ja tu nie mam 25 lat Lubie chemie i juz pytam sie poprostu.
>
> Hehe albo to
>
> To bylo na Egzaminie do Liceum nie na Egzaminie Gimnazjalnym,(Dodatkowym)
>
> Wegiel kamienny zawiera w postaci zwiazkow 2,2 procent masowych siarki, a
koks z niego otrzymany -0,8 procent siarki. Podczas spalania wegla i koksu praktycznie cala ilosc zawartej w nich siarki przechodzi do gazow spalinowych w postaci SO2. Tlenek siarki /IV/ ma mase dwa razy wieksza od masy siarki, z ktorej powstal. Jaka objetosc SO2 zanieczysci atmosfere w wyniku spalenia 1 t wegla kamiennega a jaka z 1 tony koksu?

> :P :P :P

---