Autor: Anna Warchol (warchol_at_if.uj.edu.pl)
Data: Mon 23 Feb 2004 - 20:10:46 MET

Użytkownik Ser Cheese napisał:
> Obliczyc rzeczywisty wzor weglowodoru o masie czasteczkowej 30u, jezeeli w
> reakcji spalania 1,5g tego zwiazku otrzymano 4,4g CO2 i pare wodna.
>
> Moglby mi ktos rozwiazac to zadanie?
> To nie jest zadanie do szkoly na ocene, tylko mam jutro sprawdzian i mnie
> meczy, bo nie moge sobie poradzic :)
>
> Adam

jestem nauczycielem chemii dam Ci wskazówkę,

1. zapisz równanie reakcji spalania weglowodoru o wzorze CxHy do CO2 i H2O.
2. uzgodnij go, stosując współczunniki zawierające x i y,
3. zapisz proporceję na podstawię uzgodnionego rówania reakcji i danych
w zadaniu.
4. Wynik proporcji wstaw do układu równań, drugim rówaniem będze 12x + y = 30g.
Powodzenia. Wrazie problemów napisz