Autor: Dumin (domin54_at_wp.pl)
Data: Fri 06 Feb 2004 - 22:21:38 MET

Witajcie Chemfani,

     Chcialem pobawic sie w identyfikacje tworzych sztucznych.
     Jednak mam problem, bo jak wiadomo coraz powszechniejsza

(przynajmniej w moich stronach..) jest
nomenklatura typu: foliowy woreczek, foliowa reklamowka, plastikowy kubek, plastikowa zylka, plastikowe costam.. I tu prosba do Was, czy moglibyscie mi przyblizyc troche dosyc powszechnych drobnych przedmiotow, ktore sa zrobione z takich tworzyw jak aminoplasty (melaminowe, mocznikowe), fenoplasty, azotan celulozy, galalit, octan celulozy, polialkohol winylowy, poliamidy, polichloropren, poliester (PET?), poliizopren
(kauczuk?), polimetakrylan metylu, polioctan winylu, polistyren
(czyzby styropian?) PTFE (skad mozna to zdobyc niezdzierajac z
patelni? apropos, z czego jest zrobiona powierzchnia patelni teflonowych? teflon ma temp. rokladu ok. 350 deg C, a poza tym jest bialy.. a wszystkie takie patelnie sa czarne (czemu?) i jeszcze poliweglany, silikony, z obydwu sie robi jakies pianki, racja? i zywice epoksydowe.. Troche duzo tego, i mam wrazenie ze 3/4 tych tworzyw juz wyszlo z uzytku.. ale mimo wszystko mam nadzieje ze gdzies je bede mogl znalezc zeby sobie poidentyfikowac.. Z gory bardzo dziekuje..
--
Pozdrowienia,
 Dumin                            mailto:domin54_at_wp.pl