Autor: Stanisław Popiel (popiels_at_wp.pl)
Data: Fri 16 Jan 2004 - 20:01:44 MET

> Dlaczego NMR w wydaniu medycznym nie jest powszechnie wykorzystywany jako
> mikroskop o duzej mocy? Przeciez zamiast np. dokonywac biopsji, zeby
obejrzec
> patologicznie zmieniona tkanke pod mikroskopem moznaby zobaczyc jej obraz
'in
> situ' wlacznie z zawartoscia pojedynczej komorki z uzyciem NMR > jest
napisane:
> "Stosując NMR możemy także praktycznie bez ograniczeń powiększać sobie
dowolny
> interesujący nas fragment obserwowanego przedmiotu."

> [...]

    Panie Andrzeju, wydaje mi się że jest Pan w błędzie: niedawno okazało się że, pewna osoba z mojej rodziny ma oponiaka (guz na oponie mózgowej) i szukałem możliwie najlepszych specjalistów od usunięcia tego guza. I wtedy, dobry polski neurochirurg poprosił mnie o przyniesienie zdjęć z tomografii komputerowej i NMR. Zdjęcia z tomografii miałem, ale najbliższy aparat robiący dokładne zdjęcia mózgu był w Białymstoku (najbliższy dla osoby mieszkającej w okolicach Suwałk). A skoro w Białymstoku jest medyczny aparat NMR, to w takiej np. Warszawie jest ich kilka.

    Stanisław