Autor: Stanisław Popiel (popiels_at_wp.pl)
Data: Mon 05 Jan 2004 - 21:35:20 MET

> a co z niewielkimi ilosciami ??
> czy mozna sprawdzic czystosc bez uzywania chromatografu i czekania na
pozwolenia ??

    Nie znam lepszej i szybszej metody wykrywania zanieczyszczeń organicznych niż chromatografia gazowa. W chromatografii gazowej używa się niezwykle małych ilości substancji. Do Twojej analizy potrzeba jedynie 1 mikrolitr tej substancji. Przypomnę, że 1 mikrolitr to 1/1000 cm3 (jedna tysiączna część centymetra sześciennego). Tyle tylko, że ja już wiem w jakiej substancji miałbym szukać zanieczyszczeń, więc nie zamierzam mieć konfliktów z prawem. Gdybym nie wiedział i otrzymał próbkę "jakiejś nieznanej" substancji, ze zleceniem zbadania zawartości i określenia jakości i ilości zanieczyszczeń, to analizę mógłbym wykonać (ale też nie jestem pewien czy nawet w takim przypadku do moich obowiązków nie należałoby zawiadomienie odp. organów o zawartości Twojej próbki).

    Lepiej nie grzebać w g..., bo to zawsze śmierdzi!!! Pozdrawiam i proszę: już więcej o tym nie rozmawiajmy, bo to nie ma sensu, już nic mądrzejszego nie wymyślę. Zresztą chcesz to pytaj innych - ja nie mam już nic do dodania.