Re: DNA model

Autor: Michal Sobkowski <msob_at_ibch.poznan.pl>
Data: Sun, 25 Jan 2004 11:39:20 +0100

At 03:23 2004-01-22 +0100, Maciej Haranczyk wrote:

>Czy wie ktos z Was gdzie na sieci mozna kupic model DNA ? Chodzi mi o
>taki dobrze wykonany, min 6 par zasad, na statywie, najlepiej w cenie do
>200$.
>Jedyne co sam znalazlem to model do samodzielnego zlozenia + statyw ale na
>zdjeciu przypomina zestaw, ktory juz mam. Ten zestaw co mam jest troche
>tandetny, cala fragment sie giba i nie widac dobrze gdzie jest duzy a
>gdzie maly rowek.

Modele można kupić za pośrednictwem Aldricha - dość duży wybór - helisy DNA
typu A, B i Z ( w wersji mikro i makro) oraz nić potrójna. Ceny jednak są
wyższe: od ok. 400 euro (mikro), poprzez 800 euro (makro) do 2000 euro
(makro, gotowe modele)(ceny netto!).
Są to modele japońskiej firmy HGS, która ma swój sklep internetowy
http://www.maruzenusa.com/hgs/

Tu ceny są znacznie niższe (model mikro od 250 $), ale oprócz VATu dochodzi
pewnie cło.

Niedawno kupiliśmy dwa ich zestawy ogólnych modeli związków organicznych
(przez Aldricha). Są bardzo dobrej jakości. Chcieliśmy do nich dokupić -
już bezpośrednio w HGS - parę atomów, których nam brakowało w zestawach; ku
naszemu miłemu zdziwieniu HGS przesłało nam te atomy za darmo. Koszt nie
był duży, więc gest był raczej symboliczny, ale na pewno miły i oszczędził
nam czasu oraz papierków.

Kontaktowałem się z p. Tetsuo Kaneko, t_kaneko [at] maruzen.co.jp

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/~msob/