INDEKSY Retencji

Autor: Stanisław Popiel <popiels_at_wp.pl>
Data: Sun, 11 Jan 2004 19:45:40 +0100

Szanowni Państwo!
        Czy ktoś z Państwa pracując na chromatografie gazowym posługuje się
indeksami retencji do identyfikacji substancji?? Teoretycznie technikę
indeksów retencji znam, ale nigdy nie posługiwałem się nią. Może ktoś z
Państwa ma w tej dziedzinie duże doświadczenie i mógłby mi wskazać jakąś
"bazową" publikację, która pomoże mi przybliżyć teorię do praktyki.
Nadmieniam, że w literaturze światowej można znaleźć b. dużo publikacji, ale
tematyka tam poruszana jest wycinkowa, nie obejmuje całości problemu.
Potrzebowałbym raczej jakieś opracowanie monograficzne, najlepiej po polsku
(piszę "po polsku", ale wiem, że czegoś takiego nikt w Polsce nie był w
stanie jak dotychczas zrobić). Gdyby ktoś miał dostęp do jakiejś bazy
literaturowej, to podpowiadam słowa kluczowe w j. ang.: "Retention indices"
i "gas chromatography". Gdyby komuś udało się znaleźć jakąś monografię z tej
dziedziny - bardzo proszę o informację. Ponieważ jestem żywotnie
zainteresowany tym problemem, nie muszę chyba dodawać jak bardzo będę
wdzięczny za informacje na ten temat.
        Stanisław