Re: Metamizol sodu

Autor: Lukasz Kuzma <kuzma_at_mml.ch.pwr.wroc.pl>
Data: Mon, 5 Jan 2004 07:14:37 +0100 (CET)

> Na podstawie artykulu o naduzywaniu lekow (z prasy, nie zaden naukowy).
>Podane tam byly podstawowe "grzechy" w zazywaniu lekow
>-mieszanie lekow-jeden srodek nie pomogl, to za pol godziny bierzemy drugi
>Przyklad paracetamol-ibuprofen byl podany w tym arykule, nie pamietam
>natomiast na czym polegala szkodliwosc. W ulotkach interakcje z innymi
nie twierdze ze to jest zdrowe, wydaje mi sie jednak iz w skrajnych
przypadkach moznaby takie polaczenie wykorzystac.
moge powiedziec z wlasnego doswiadczenia ze takie cos mi pomoglo i bylo to
zalecenie lekarza anestezjologa. Jak zaczelo mnie bolec, zezarlem podwojna
dawke jednego i drugiego i.. bylo ok. Watroba jest zdrowa (jak na razie
:-)), mnie nic nie bolalo, a od tego czasu wiecej lekow przeciwbolowych
nie jadlem (chyba, jezeli nawet to juz pojedyncze dawki i raz czy dwa, ale
nie pamietam).
nie wiem jaki musi byc mocny bol aby czegos takiego sprobowac, granice
wytrzymalosci na bol kazdy ma inne, ale sam widzialem jak moja kolezanka
wymiotowala z bolu i skrecalo mnie iz nie moge pomoc. A z tego co mowila
to i takie konskie dawki by nie pomogly. Ja jestem zwolennikiem
zniszczenia bolu niz zygania z jego powodu. Swoja droga bede kiedys musial
jakiegos anestezjologa wypytac o takie cos, gdyz to jest akurat bardzo
ciekawy temat.

Lukasz Kuzma
Wydzial Humanistyczno-Spoleczny
Akademia Techniczno-Humanistyczna