Autor: Grzegorz Variat (variat_at_interia.pl)
Data: Mon 15 Dec 2003 - 23:53:19 MET

Ma$mA napisał:

>Musze wymieszac ;-) :

>- stężony 96% kwas siarkowy (VI) (H2SO4) (w proporcjach 8)
>- formaline formaldehyd, aldehyd mrówkowy (1)
>- ok. 38% roztwór metanalu (HCOH) w wodzie (1)

Z tego co wiem to według nomenklatury IUPAC to nazwy aldehydów tworzymy przez dodanie końcówki -al do nazwy łańcycha odpowiedniego węglowodoru. Z tego wynika, że formaldechyd (zwany też mrówkowym) to metanal. Co to za roztwór składający się z dwóch tych samych składników? Interesujące?
Kwas siarkowy na stacji benzynowej możesz kupić ale maksymalnie w stężeniu 36%, bo taki się używa jako elektrolit.

Moja szczera rada. Jak masz styczność z chemią tylko w szkole to niech to tak zostanie. Znam ludzi którym wydawało się, że chemia jest fajna w domu i dziś tego żałują. Niedoświadczony laborant nie powinien bawić się Stężonymi roztworami (a potrzebny ci kwas i metanal takimi są). Dlatego nie sprzedaje się na dzień dzisiejszy odczynników prywatnym odbiorcą. Lepej zajmij się sportem lub oglądaniem roślinek, to nie uprzykrzy ci życia.

Powodzenia!