Autor: Łukasz Biernacki (lukasz.brn_at_wp.pl)
Data: Tue 16 Sep 2003 - 07:26:08 MET DST

Witam Szanownych czytelników!!!

    Mam pewien problem.Ostatnio gdy zaczalem interesowac sie promieniotworczoscia natrafilem na zadania zwiazane z przemianami alfa i beta. W jednym typie zadan pisze ze trzeba zbombardowac jądro cząstkami alfa(i wtedy nalezy dodac do liczby masowej 4 u i 2 do liczby atomowej). i jest 2 typ zadan ktory mowi ze jądro pierwiastka X (np. Pb-208) poddano przemianom alfa...itp....(i w tym przypadku trzeba odjac 4u od L.masowej i 2 od atomowej...Od czego zalezy czy sie dodaje czy odejmuje?? Czym sie rozni bombardowanie alfa od przemiany alfa?? i jeszcze przy okazji czym sie rozni przemianaa BETA + od BETA - (oczywiście wiem o pozytonach i negatonach)ale jak to jest do kladnie??

Z góry Dziękuję

                                               Łukasz Biernacki

                                                 biernac_at_go2.pl

KABURA GRATIS !!! Przy zakupie pistoletu gazowego KOLTER RMG-19 teraz dostępnego w super cenie! < http://sklep.wp.pl/app/vppp.po?s=2413&p=24003&z=yjD20zVvQJ >