Autor: Krzysztof Jakubiec (jkrzys_at_wp.pl)
Data: Mon 28 Jul 2003 - 18:34:23 MET DST

Dnia 26-07-2003 o godz. 16:21 Lena Ulik napisał(a):
> [...]
> substancje: "mietil antranilat", uzywany podobno jako
> syntetyczny dodatek do zywnosci i "metil nikotinaza".
> To pierwsze jest podobno jakas synteza zwiazkow, ale
> szczegolow nie znam. Bardzo potrzebuje pomocy! Moze
> ktos mi zdradzi co to moga byc za zwiazki w jezyku
> polskim?!!!
> Drugie pytanie dotyczy natury technicznej. Czy taka
> mrowcza substancje mozna badac za pomoca spektometru
> masowego?!
> Bede dozgonnie wdzieczna za pomoc, w zamian oferuje
> fachowe wsparcie rusycystyczne!
> Pozdrawiam i czekam z niecierpliwoscia. Lena.

Odpowiedz Chemika:

> kolejno: Antranilan metylu, oraz Nikotynian metylu.
> Jesli to sie dodaje do zywnosci-ciekawe po co- to mrowki
zamiast do
> mrowiska trafia do naszych kuchni:)
> Pozdrawiam
> Chemik

Drogi Chemiku
Co do dodatkow do zywnosci to probuje znalezc : "Zarzadzenie Ministerstwa Zdrowia i Opieki Spolecznej z 27 grudnia 2000 : <<Substancje dodatkowe do zywnosci wedlug ich funkcji>> "
tylko jeszcze mi sie nie poszczescilo.
 Kwas mrowkowy HCOOH i jego estry sa dodawane do slodkich sokow owocowych jako konserwanty (srodki przedluzajace termin przydatnosci do spozycia) - wg Duzych tablic chemicznych Mizerskiego z 1997 roku.

Druga kwestia dotyczaca wykrywania owych estrow spektrometrem masowym jest nastepujaca :
jaka ilosc probki jest niezbedna do zidentyfikowania danej substancji uzywajac metody MS ?

Pozdrawiam
Krzysiek Jakubiec
jkrzys_at_wp.pl

"Kto pierwszy, ten lepszy!" - słodka zemsta Elizabeth Hurley... Od 1 sierpnia w kinie! < http://film.wp.pl/p/film.html?id=2043 >