Autor: Krzysztof Orlowski (norisknofun_at_o2.pl)
Data: Thu 05 Jun 2003 - 09:16:12 MET DST

Witam.

Zdaje sobie sprawe z tego, ze na wielu uczestnikow listy temat tego listu dziala alergicznie, bo ile mozna odpowiadac na pytania w stytylu: Jaka jest masa atomowa CO2, jesli M O2=32, a M C=12? Niestety, ja tez zmuszony jestem zadac pytanie nieco podobne, gdyz poprostu niewiem jak sie zabrac do nastepujacego zadania:

Do 40 cm3 mieszaniny etanu i etenu dodano 160 cm3 tlenu objetosc mieszaniny po spaleniu i wykropleniu H2O wynosila 136 cm3. Jaki byl sklad procentowy poczatkowej mieszaniny?

Nie chodzi mi o rozwiazanie calego zadania, a raczej jakies moze wskazowki, bo ja po kilku probach stwierdzilem, ze sobie nie poradze.

Z gory dzieki!