Autor: :\)Scholar (atylmann_at_wp.pl)
Data: Mon 19 May 2003 - 20:39:09 MET DST

> Wzór tego związku można przedstawić jako InxOy, gdzie x i y oznaczają
> odpowiednio: liczby moli In i O w jednym molu tlenku.Ze składu
procentowego
> wynika że w 100g tlenku znajduje się 83g In i 17g O.
>
> dziękuję
> Asia

Nie posiadam zapewne tak duzej wiedzy jak pan Krzysztof bowiem nie skonczylam jeszcze technikum, ale ja rozwiazalabym to zadanie troche inaczej. Moge sie oczywiscie mylic.

Masa molowa In = 115g
Masa molowa O = 16g
 Podany stosunek: InxOy

                            83g : 17g

115 g In --- 1mol In
83 g In --- x
x = 0,72 mola In

16 g O --- 1 mol O
17 g O --- x
x = 1,06 mola O

Sprowadzania do jedności w takich wypadkach uczono mnie tak: 0,72/0,72 : 1,06/0,72
1 : 1,47 mnoze obustronnie *2
2 : 3

Z tego wynikalo by ze wzor to In2O3
Pozdrawiam