Autor: Stanisław Popiel (popiels_at_wp.pl)
Data: Sun 11 May 2003 - 14:46:47 MET DST

Pan Tomasz Żyguła miał bardzo dobry pomysł na świecę z ciekłego azotu. Myslę, że podobnie dobrym pomysłem będzie tzw. suchy lód, czyli zestalony w postaci ciała stałego dwutlenek węgla, który drobno pokruszony i wrzucony do ciepłej (niekoniecznie ciepłej) wody przemienia się w postać gazową i na gazowym dwutlenku węgla kondensuje para wodna, powodując złudzenie dymienia. Jeśli Pan projektujący ćwiczenie przeciwpożarowe zdecyduje się na suchy lód - służę pomocą - mogę parę kilogramów CO2 zapakować do przyniesionych termosów. Nadmieniam, że CO2 uwolnione w takich ilościach nie może być toksyczne.

Stanisław POPIEL
Warszawa