Autor: Maciej Połyga (fungi_at_interia.pl)
Data: Tue 29 Apr 2003 - 13:41:03 MET DST

Shalom!

Poliamid 6 otrzymuje się najczęściej poprzez polimeryzację kaprolaktamu. Znalazłem, że reakcja przebiega wg mechanizmu aktywowania monomeru. Nie znalazłem jednak jakie związki mogą być inicjatorami tej reakcji (na pewno mocne zasady, ale jakie?) oraz jaki związek może być koinicjatorem (aktywatorem) - w literarurze znalazłem jedynie schematyczny mechanizm (z R-ami), a mnie chodzi o konkretne związki.

Pozdrawiam i do nóg padam

--

                                         Maciej Połyga alias Fungi
                                              Happy Amiga User