Autor: Majki (wyszlempopizze_at_wp.pl)
Data: Thu 24 Apr 2003 - 14:28:38 MET DST

Witam!

     Mam taki maly problem: chce napisac mechanizm reakcji aniliny z bezwodnikiem octowym. Wiem, ze ma tu miejsce addycja nukleofilowa (azot w anilinie jest nukleofilem) a pozniej eliminacja(?) ale co sie dokladnie dzieje i jak wyglada produkt przejsciowy to nie wiem. Jaka role pelni w tej reakcji kwas octowy lodowaty? Bede bardzo wdzieczny gdyby ktos mogl mi to wytlumaczyc.

    Pozdrawiam...

                          Michal