Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojciech.szczepankiewicz_at_luc.ac.be)
Data: Thu 03 Apr 2003 - 10:57:47 MET DST

    Jurku, generalizujesz, i to jak. Przyjrzyj sie swojemu zdaniu: " Jesli ktos jest madry - dawno pracuje za granica." To jest przyklad generalizacji, ktora dizeli ludzi na madrych, czyli tych, ktorzy pracuja za granca i glupich, ktorzy pracuja w kraju.

    Kolejny przyklad: "Aby bylo smieszniej ludzie po studiach z dyplomami magistrow nie znaja procesu nitrowania benzenu!" To zdanie sugeruje, ze WSZYSCY ludzie nie znaja tego procesu. Znow generalizacja.

    Nie jest to koniec, ale idzie mi o cos innego. Na poczatku tej dyskusji dales ludziom NADZIEJE. Nadzieje, ze jest miejsce na ziemi, gdzie chemik moze zarobic pieniadze, a dodatkowo jest w owym miejscu Polak (czyli Ty), ktory moze ulatwic zdobycie pracy. Zawiodles te nadzieje i to wywolalo frustracje, nawet moja mimo ze naleze, wedlug Twojego podzialu, do madrzejszej czesci polskich chemikow. Wojtek