Autor: Witek Mozga (mozga_at_trimen.pl)
Data: Tue 01 Apr 2003 - 13:27:08 MET DST

> Wez dowolna ksiazke do biochemii, znajdz rozpiske struktury
> pierwszorzedowej dowolnego bialka, jest bardzo prawdopodobne,
> ze pojawi sie tam co najmniej jeden d-aminokwas.

Mnie zastanawiało zawsze skąd organizm wie, ze ma wbudować Daminokwas.  Przeciez one nie sa kodowane??
Wydaje mi sie, ze D-aminokwasy w bialkach kodowanych w DNA nie powinny wystepowac. Czesto pojawiaja sie natomiast w krotkich peptydach o dzialaniu farmakologicznym (hormony, antybiotyki, itp.)

--
Witek
http://www.trimen.pl/witek/