Autor: Przemo (buksskub_at_interia.pl)
Data: Tue 25 Mar 2003 - 17:35:14 MET

Czesc
Moglby mi ktos opisac co dokladnie powstaje w tej reakcji:?

1.Burza w probowce:
1.Krysztalek wrzucony do probowki iskrzy, słyszalne sa trzaski, pojawiaja sie babelki gazu
2.Na warstwe stezonego H2SO4 bardzo ostroznie nalac nieco etanolu i wrzucic malenki krysztalek KMnO4
3.Krysztalek osiada na granicy faz, zachodzi gwaltowne utlenianie alkoholu do CO2

Facetowi, ktory mnie uczyl chemii w szkole sredniej, pokazalem dzisiaj ta reakcje jednak nie wiem co tam dokladnie powstalo moze moglby napisac caly przebieg reakcji? A i czy czasem nie powstaje aldehyd? Ten profesorek gadal ze powstaje takze MnSO4 ale nie byl pewny chyba tak jest ale nie wiem. I z jego zapisu reakcji, ktora sam wymyslil, nie powstal zaden gaz. Może H2SO4 nie bieze udzialu jako tako w reakcji a jast katalizatorem? I jeszcze jedno niektorzy pisza ze powstaje Mn2O7 a inni zaprzeczaja jezeli jest to reakcja wieloetapowa? to kto wie. te info. sa dla mnie bardzo wazne
Za odpowiedz z gory dzieki.