Autor: Dariusz Jablonski (darekjablonski_at_o2.pl)
Data: Mon 17 Mar 2003 - 10:40:44 MET

Czy ktos z was przeprowadzal reakcje tiosulfatu sodu z woda utleniona zgodnie z rownaniem: ?
2Na2S2O3 + 4H2O2 = Na2S3O6 + Na2SO4 + 4H2O Zalozylem, ze jest to reakcja rzedu drugiego i stad : dmNa2S2O3/dt = -ko*expE/RT*mNa*mH2O
dmH2O2/dt = -2*ko*expE/RT*mNa*mH2O

Wydaje mi sie, ze wszystko powinno byc dobrze zapisane, jednakze wyniki obliczen sa nieadekwatne do literaturowych. Otrzymuje bardzo krotki czas reakcji i maly wzrost temperatury. Probowalem roznych kombinacji stezen i temperatury i ciesnienia lecz moje wysilki na nic.
Moze ktos zna te reakcje i moze cos podpowiedziec. Dzieki z gory i pozdrawiam