Autor: Marcin Bartczak (bartczak_at_emag.com.pl)
Data: Mon 24 Feb 2003 - 07:21:47 MET

Po przerwie weekendowej...
Chlorowodoru używamy do kalibracji czujnika (elektrochemiczny, City Technology), ale dopiero zaczynamy i stąd te problemy - nad wodnym roztworem HCl (mocno rozcieńczony. ok.5%wag.) eczujnik reaguje, więc może gas nie taki? Pomyślałem, że podobne stężenie (35 ppm) mógłbym osiągnąć nad wodnym roztworem HCl, korzystając z wartości prężności par byłby to ok. 31% wag. Czy ktoś mógłby to zweryfikować?