Autor: Łukasz Biernacki (lukasz.brn_at_wp.pl)
Data: Wed 19 Feb 2003 - 19:37:52 MET

Przeprowadziłem tą reakcję i......powstały 2 fazy (jedna żółta ciemniejąca u góry i przeźroczysta na dole).U góry faza toluenu a na dole kwasów(siarkowego i azotowego). Chciałbym się dowiedzieć jak można sprytnie rozdzielić tą mieszaninę bo gdy ją zlewam tą się zlewają 2 fazy.....Musiałem to zrobić dość prymitywnym sposobem - tnt wziąłem i wyciągnąłem pipetą
(strasznie długo i powoli). Jeszcze mam pytanie czy to co jush
zrobiłem to jest trinitro toluen czy może dinitro toluen albo może mono nitro toluen?? Jak można skrystalizować tą substancję
(lepiej jest krystalizować na ciepło - przy wysokich temp , czy
może zamrozić - przy ujemnych temp)??

Z góry Dziękuje za wszystkie odpowiedzi!!!!!!!

~~ŁUKASZ~~

W nowym KONTAKCIE możesz WSTAWIĆ swoje ZDJĘCIE! A oprócz tego rozmawiać on-line, wysyłać smsy, e-maile, pliki. Kontakt łączy się też z ICQ i GG oraz jako jedyny CZYTA wiadomości! ściągnij za friko < http://kontakt.wp.pl >