Autor: Tomasz Plucinski (tomek_at_chem.univ.gda.pl)
Data: Wed 19 Feb 2003 - 09:37:09 MET

> Chciałem się jak najwięcej dowiedzieć o reakcjii nitrowania
> toluenu do tri nitro toluenu....

Niedawno odpisywalem na ten temat. Zainteresowanie ta akurat reakcja jest czysto emocjonalne. Ja rowniez kiedys syntezowalem TNT - z tego tylko powodu. Odradzam jednak to wszystkim mlodym chemikom. Z prostego powodu: jest to po prostu zupelnie nieciekawe. A sporym problemem jest papranie sie z wielkim ilosciami klopotliwych odpadow: kwasow po nitrowaniu. W przemysle to zreszta jest glowny problem: ekonomika i zagospodarowanie surowcow.
tomasz plucinski