Autor: franki (frankoni_at_poczta.fm)
Data: Thu 06 Feb 2003 - 16:29:53 MET

> To juz kolejny list... Przykro mi, ale po zmieszaniu KI i amoniaku (wody
> amoniakalnej) NIC nie powstaje czarnego i wybuchowego.
> Dlaczego? Bo to jest niemozliwe... A jak cos jest niemozliwe, to nie jest
> mozliwe. I juz.
> tomasz plucinski

        Tomaszu niestety jestes w bledzie reakcja ta jest jak najbardziej mozliwa.

NF3  -  trifluorek azotu (trwaly)
NCl3 -  trichlorek azotu (nietrwaly)
NBr3 -  tribromek  azotu (niejestem pewien czy zostal otrzymany)
NI3  -  trijodek   azotu (nietrwaly - wybucha przy dotknieciu)

NIESTETY NIE WIEM JAKIE JEST ROWNANIE REAKCJI

Powiedz sobie dobre "Dzien dobry"! >>> http://link.interia.pl/f168b