Autor: Armand Budzianowski (armand_at_amu.edu.pl)
Data: Wed 22 Jan 2003 - 17:28:46 MET

> Podniesiono sluszny lament o 6 kg rteci:
> http://fakty.interia.pl/news?inf=347537
> Prawda jest, ze taka ilosc rteci stanowi zagrozenie. [...]
> W laboratorium, w ktorym pracuje niedawno robiono remont. Podczas
> wymiany rur kanalizacyjnych z jednego z kolanek wylalo sie na podloge
> kilkanascie mililitrow rteci, wesolo rozbieglo po podlodze i
> pochowalo w szparach. Takich zarteciowanych miejsc jest na pewno
> wiecej.

Witku masz racje jest wiele takich miejsc.... na naszej uczelni podczas remontu (jeszcze za czasow kiedy bylem studentem) po zerwaniu podlogi w jednym laboratorium wyniesiono cale wiaderko (10l)... coz z analiz uzbieralo sie tyle przez lata. Jednak nie tylko laboratoria czy uczelnie sa w tym zagrozone, rowniez takie miejsca pracy jak np. w PKP, gdzie ludzie sobie nie zdaja z zagrozenia. Tam rowniez przez lata w studzienkach nazbieraly sie podobne ilosci rteci pochodzace m.in. z czujnikow rteciowych. Znam kilka takich przypadkow, od znajomych tam pracujacych. Niektorzy z nich wrecz opowidali, jak sie pozniej jeszcze fajnie bawili w takim pojemniczu z rtecia. A jakie jest uswiadomienie o zagrozeniu, niech posluzy fakt, ze aby u nas zutylizowac potluczony termometr "niezle" musialem sie naganiac po wszytkich zakladach by dostac troche siarki.... a przy tym stracilem pol dnia ze swojego cennego czasu jaki mi wowczas pozostal do skonczenia magisterki. Inny to by dawno to wywalil do smietnika. ;)

Pozdrawiam wszytkich

      Armi

     \!/
   ( @ @ )