Autor: Witold Telus (telusowie_at_interia.pl)
Data: Mon 20 Jan 2003 - 22:56:13 MET

>Mam pytanie: jak doświadczalnie odróżnić metanol i etanol?
Ja znam tylko sposób na spalanie:
Czysty metanol pali się błękitnym płomieniem, a etanol błękitno-żółtym (górny stożek jest żółty)
Można też zbadać temperaturę wrzenia (metanol: 64,7 st. C, etanol: 78,4 st. C)
Można też komuś dać do wypicia i pytać go, co widzi ;-)

>Jak określić budowę geometryczną związku jeżeli nie można do niego
zastosować metody VSEPR?
Dlaczego nie można? Ktoś zabrania?
Jak to nie pomoże, to należy ustalić stany hybrydyzacji poszczególnych atomów. Po szczegóły odsyłam do podręcznika chemii dla klasy I nowego LO (poziom rozszerzony).
Jak potrzeba - przeskanuję lekcję.

Pozdrawiam.
WT

Portal INTERIA.PL zaprasza... >>> http://link.interia.pl/f16ab