Autor: Krzysztf Tritt (agrest_at_terramail.pl)
Data: Thu 16 Jan 2003 - 12:18:03 MET

Hello chemfan,

  witam dyskutujacych
  i jak zwykle prosze o pomoc:-)

  problem pierwszy
  mam w pracowni chromatograf żelowo - permeacyjny (GPC), obecnie   pracuje na pestcydami fosforoorganicznymi, chromatografu uzywam do   oczyszczania probek do analizy.
  na chromatograf nastrzykuje miesznine wzorcowa pestycydow,   i tutaj moj problem, mianowicie "znika" mi po przejsciu przez   kolumne (Phenogel, 5u, 50 A) dichlorvos, nie moge stwerdzic czy   wychodzi on z kolumny czy tez nie, bo detektor jaki posiadam nie   nalezy do najlepszych (ma tylko 254 nm, a dichlorfos "widac" w 282   nm), wiem ze w zebranej frakcji nie ma ow dichlorfosu , bo sprawdzam   to na chromatografie GC,
  no i moje pytanie, co sie dzieje z ów dichlorfosem, (frakcje   powiekszalem juz kilka razy a dichlorfosu jak nie widac tak nie   widac) zatem czy zostaje on w kolumnie czy cos innego sie z nim   dzieje, no i czy jak zostaje w kolumnie to czym go z tamtad wymyc???   bo mysle ze w pozniejszym czasie moze ona byc przyczyna zatkania   kolumny. Aha jako faze nosnauzywam toluenu oraz roztwor wzorcowy   jest takze w toluenie

  problem drugi
  rowniez dotyczy pestycydow fosforoorganicznych   mianowicie, po nastrzyknieciu 1 ul w/w roztworu wzorcowego na   chromatograf GC, detektor NPD po 1,45 minuty gasnie, nie wiem czym jest   to spowodowane, czy obecnoscia toluenu ??? nie wiem ,   sprawdzalem juz na innych rozpuszczalnikach i zawsze jet tak samo   po zapoznaniu sie z innymi chromatogramami , widac ze faktycznie   detektor NPD przygasa , ale potem sam "wraca do normy"   probowalem juz zmieniac stosunek powietrza i wodoru ,bo myslalem ze   tutaj moze tkwic problem ale nie, temperatura detektora to 250   stopni, a natezenie 488 mA , sygnal jaki uzyskuje (lini bazowej) to   9,8

  Prosze pomozcie, bo stoje z praca i nie wiem jakiekolwiek analizy   ktore wykonalem ( abylo ich juz sporo) sa wiarygodne

  Pozdrawiam
  Krzysztof Tritt

--
Best regards,
 Krzysztf                          mailto:agrest_at_terramail.pl