Autor: Anna Hamerska (diuna_3_at_wp.pl)
Data: Fri 08 Nov 2002 - 15:33:03 MET

Witam. Mialam takie cwiczenie:
Do kolby odmierzyc 10cm3 badanej wody, 10cm3 roztworu dwuchromianu potasu z siarczanem rteci(VI). Nastepnie wlac po sciance 27cm3 H2SO4 z Ag2SO4 i natychmiast polaczyc kolbe z chlodnica zwrotna. Roztwor wymieszac o ogrzzac do wrzenia. Utrzymywac go w stanie wrzenia przez 10 min. Wylaczyc ogrzewanie, ochlodzic zawartosc. Dodac 5 kropli ferroiny i miareczkowac roztworem soli Mohra.
I mam pytanie...Jakie zwiazki bede miala w kolbie po miareczkowaniu. Co powstanie? Probowalam sama rozpisac redoksa, ale nie udalo mi sie. Prosze, pomozcie.
Dziekuje.
Ania

Prawdziwe okazje nie zdarzają się często! Zobacz pełną ofertę! < http://zakupy.wp.pl >