Autor: Łukasz Biernacki (lukasz.brn_at_wp.pl)
Data: Wed 23 Oct 2002 - 12:29:31 MET DST

Dnia 23-10-2002 o godz. 10:31 Witek Mozga napisał(a):

> Z tego co pamietam, to powstanie rozpuszczalny kompleks K4[Zn
(OH)6]
> heksahydroksycynkan potasu. Podobnie jak Zn(OH)2 zachowuje sie
takze
> Al(OH3).

Czy jest jakaś reguła tylko dla tych dwóch wodorotlenków amfoterycznych?
Ja się uczyłem (z książki) że:
wodorotlenek cynku jest amfoteryczny gdyż może dysocjować na : Zn2+ 2OH-(oczywiście w dwóch etapach)
lub
2H+ ZnO2^2-(również w 2 etapach)
to zależy które wiązanie jest silniejsze. Wracająć do reakcjii Zn(OH)2 może albo dysocjować na dane produkty albo pod wpływem jonów hydroksylowych (OH-) tworzyć kompleksy:
Zn(OH)2 + 2OH- = [Zn(OH)4]2-

Awięc w naszej reakcji:
Zn(OH)3 + 2KOH = K2[Zn(OH)4]
powinien powastać kompleks gdyż reakcja odbywa się w środowisku zasadowym (KOH) i na pewno Zn2+ zmieni charakter na kwaśny gdyż powstanie sól tetrahydroksycynkan potasu

Mam taką prośbę:
Czy mógłby mi ktoś narysować wzór strukturalny takiego kompleksu???

Z góry Dziękuję

Łukasz Biernacki
~~LUCK~~

Excytujący, Extremalny, Extra film! xXx - obejrzyj koniecznie! Kliknij! < http://film.wp.pl/p/film.html?id=1980&h=674241 >