Autor: Piotr K. Olszewski (ncolszew_at_cyf-kr.edu.pl)
Data: Sat 19 Oct 2002 - 10:54:03 MET DST

>dlaczego autor obrał za objętość powietrza akurat 22.4dm3

objętości molowe (1 mola) gazów są mniej więcej równ i tyle właśnie wynoszą. Wygodna liczba do obliczen

>i co oznacza wartość 760

760mmHg to staromodna jednostka cisnienia, akurat pamiętałem wartosc cisnienia parcjalnego H2O w tych jedn. więc zacytowałem w mmHg

>co oznacza wartość 1 przy obliczeniu gęstości powietrza wilgotnego.

1 czyli 100%. Niektórzy do wyrażania ułamków (części całości) wolą używać procentów (sumujących się do 100%) inni (np. ja) wolą używać częśći jedności. Procenty wolę w innej postaci ;-)

>pana Olszewskiego

zdecydowanie kolegi

pozdr
Piotr