Autor: Szymon Nowak (hrabia_de_monte_christo_at_poczta.onet.pl)
Data: Fri 18 Oct 2002 - 22:28:10 MET DST

> 1. Gęstość gazu jest proporcjonalna do masy cząsteczkowej (masy molowej),
> jasne?
> 2. Średnia masa cząsteczkowa mieszaniny gazów jest średnią ważoną
> (objętościową) mas cząst. składników, jasne?
> 3. Jeśli do mieszaniny gazów (np. powietrza) dodasz lekki gaz (np parę
> wodną) gęstość maleje, jasne?
> 3. Objętość molowa gazu (np. para wodna) jest znacznie większa od cieczy,
> której powstaje (np. wody), jasne?
> 4. Jeśli w mieszaninie gazów (np. powietrze z parą wodną) jeden ze
> składników skropli się (np. powstanie woda) i pozostanie
> [...]

Można powiedzieć że jasne.Jednakże nurtuje mnie pytanie dlaczego autor obliczeń obrał za objętość powietrza akurat 22.4dm3 i co oznacza wartość 760 przy obliczeniach ciężaru wody w tych 22,4 dm3.A jeszcze co oznacza wartość 1 przy obliczeniu gęstości powietrza wilgotnego.Z resztą jakoś sobie poradziłem dzięki wskazówkom pana Olszewskiego , za które serdecznie dziękuję.
Z poważaniem
Szymon