Autor: Piotr Solarz (P.Solarz_at_INT.PAN.WROC.PL)
Data: Wed 11 Sep 2002 - 10:22:56 MET DST

Wednesday, September 11, 2002, 10:02:21 AM, you wrote:

KO> Nic nie rozumiem! Wszedzie trabia, zeby jesc serek, bo zdrowy na kosci!

Zetknąłem się z tym raz na studiach. Mieliśmy zajęcia z produkcji skrzepów czyli takich koagulantów z kazeiny. Musiałbym zajrzeć do starych notatek by powiedzieć coś więcej. Pamiętam jedno, przy koagulacji kazeiny enzymatycznej wapń pozostaje w serze czyli w skrzepie i jest on nawet potrzebny, by ta koagulacja zaszła. Przy kwaśnej tak jak ma to miejsce przy produkcji twarogu przechodzi do roztworu czyli do serwatki. Najlepiej jeść twarożki i pić serwatkę i wtedy nie ma problemu.

Piotrek