Autor: emilslaczka_at_tlen.pl
Data: Tue 27 Aug 2002 - 19:48:34 MET DST

witam wszystkich grupowiczow
grupe obserwuje juz od dawna ale nie zabieralem jeszcze glosu (z jednym
wyjatkiem jakis rok temu) wiec przedstawie sie jeszcze raz nazywam sie Emil Ślączka i jestem chemikiem amatorem.

chcialbym prosic o pomoc dotyczacom aparatury chemicznej

posiadam szklany zestaw do destylacji jest to chlodnica polaczona z deflegmatorem. w trakcie destylacji pekla mi chlodnica a dokladniej spirala
wewnetrzna. wiec dokupilem chlodnice i teraz pojawil sie problem: jak DOMOWYM sposobem rozdzielic chlodnice z deflegmatorem (polaczone sa rurka
szklaną) i nastepnie to wszystko zlaczyc w calosc ?

co moglo spowodowac ze chlodnica pekla i to juz w trakcie drugiej destylacji
czy moze to byc wada ukryta w szkle czy też za maly przepływ zimnej wody?(spirala pękła zaraz przy wlocie ciepj pary)

za wszystkie porady z gury dziekuje

z powazaniem E.Ś.