Autor: Łukasz Biernacki (lukasz.brn_at_wp.pl)
Data: Tue 27 Aug 2002 - 17:59:45 MET DST

Dnia 26-08-2002 o godz. 10:52 Filip Sakowicz napisał(a):
> Dziekuje Bardzo!
>
> Wyjasniam nieporozumienie.
>
> Sklad jest powszechnie znany - to fakt. Ja natomiast chcialbym
zrobic swoja paste do
> zebow, a do tego potrzebne sa proporcje - przynajmniej
podstawowych skladnikow.
> Jednym slowem przepis na paste do zebow jest potrzebny!
> Z nadzieja,
> Filip Sakowicz
> fso_at_hot.pl

Oto skład pasty Aquafresh (po Polsku)
Zawiera:
monofluorofosforansodu(Na2FPO4 - chyba taki)0,75% Fluorek sodu (NaF)0,01%
całkowite fluorki 1050ppm
Skład:
Woda
węglan wapnia (CaCO3)
Magnezokrzemian sodu (Na2Mg(SiO3)2 -chyba taki) Uwodniona krzemionka
Siarczan sodu (Na2SO4)
Guma celulozowa
monofluorofosforansodu(Na2FPO4 - chyba taki) Smak Aromatu
sacharyna sodu
glicerofosforan Wapnia (Ca3C3H5(PO4)2)
Wodorotlenek sodu ( w małych stężeniach) Fluorek sodu (NaF)
i inne dodatki dodawane przez firmę Aquafresh

Ale jak chcesz ułożyć proporcje to musisz sam spróbować pasty i poczuć czego jest najwięcej(troche prymitywny sposób) ale i tak jak ułożysz troche inną proporcję to nic się nie stanie (chyba że przedawkójesz NaOH)Ale mi się wydaje że najwięcej w paście do zębów będzie gumy celulozowej która utrzymuje konsystencje stałą pasty do zębów.

Nie wiem spróbuj może ci się uda!!!

~~Łukasz~~

Konkurs nie tylko dla orlów. Jesli masz < 26 sprawdź koniecznie! Kliknij! < http://encyklopedia.wp.pl/konkurs/ >