Autor: Łukasz Biernacki (lukasz.brn_at_wp.pl)
Data: Tue 27 Aug 2002 - 14:18:20 MET DST

Dnia 26-08-2002 o godz. 20:49 iris64 napisał(a):
> czesc
> jestem poczatkujacy i mam bardzo prymitywne pytanie
> jak nalerzy laczyc aparature tzn. kolby z kolbami itp.
> czy nalerzy uzywac plastikowych korkow czy szklanych (to samo
pytanie dotyczy rurek) i wogule jak to sie robi???
> za odpowiedzi z gory dziekuje
> pozdrowienia dla calej grupy
> Marek

Zależy jakie doświadczenie robić
Ale standardowo to powinieneś do kolby włożyć korek gumowy (kałczukowy) z otworem na rurkę gdzie ją później włożysz i potem jak chcesz połączyć to to sobie dobierasz rurki szklane (rózne kształty tak aby połączyć to z drugą kolbą)

UWAŻAJ jak będziesz wkładał rurki do korków bo jak za słabo włożysz to podczas reakcji np. w której będzie się wydzielał wodór może ci wypaść rurka ale lepiej nie eksperymentuj z wąskimi rurkami i wodorm bo przy mojej pracy z tym gazem rurka wraz z korkiem wyleciała pod sufit

Ja używam tylko rurek szklanych a korków gumowych (plastikowych)

~~Łukasz~~

Konkurs nie tylko dla orlów. Jesli masz < 26 sprawdź koniecznie! Kliknij! < http://encyklopedia.wp.pl/konkurs/ >