Autor: t0udi_ (t0udi__at_box43.gnet.pl)
Data: Sun 23 Jun 2002 - 22:14:52 MET DST

> Oto włąśnie mi chodziło w punkt. 1 :) Moźliwe że to ma jakąś inną nazwe
niż
> termoelektryczność? W różnych metalach są różne "ciśnienia" gazu
> elektronowego i następuje ich przepływ zjednego matalu na drugi. Dotyczy
> ogniw metalicznych ( a więc takie w którym jedna elektroda bierze udział
> reakcji chemicznej). Ale jak wyjąśnić w ogniwach redoks. Wg mnie najlepiej
> pasuje punkt. 2.

metalowa pltyka w roztworze to tesz ogniwo redoks, bardzo latwo wyjasnic sobie to w ten sposob ze sa to poprostu samorzutnie przebiegajace reakcje red. wykorzystywane praktycznie, nie wnikajac dlaczego powstaje potencjal, poprostu wiedzac ze powstaje bo entalpia i entropia maja odpowiednie wartosci, moze ma to zwiazek ze staerzeniem jonow metalu (or smth.)
moja nauczycielka nigdy do konca mi tego nie wyjasnila

jesli ktos bedzie mogl to bardzo prosze, z niecierpliwoscia czekam...

z gory thx

t0udi