Autor: Michal J. Bielecki (gjbielec_at_pol.pl)
Data: Sat 08 Jun 2002 - 14:16:58 MET DST

> no, nie... To nie reakcja z tlenem, ale "wrecz przeciwnie". HNO3 rozklada
> sie powoli do mieszaniny tlenkow + tlenu.
> t.p.

Zawsze sądziłem ze zachodzi równierz reakcja z tlenem lub tlen przyspiesza reakcje rozkładu. Najwyrażniej się myliłem. Czy rozkład jest szybki, czy niemożna trzymać tego kwasu w szczelnie zamkniętym naczyniu? Sa jakieś inhibitory? Otrzymałem trochę bezwodnego HNO3 i okazało się że niewiem jak go przechowywać.

MB