Autor: toganicz_at_bilbo.cbmm.lodz.pl
Data: Mon 20 May 2002 - 14:33:58 MET DST

Michal Sobkowski wrote:

> Trochę zależy to od jakości pompki, ale możliwe jest AFAIK 20 - 30 hPa.

I od ciśnienia wody w kranie oraz od jakości łączących węży. Kiedyś robiłem pomiary naszych pompek. Mamy dwie szklane pompki Pyrex i dwie metalowe produkcji polskiej. Ze szklanych w godzinach "optymalnego" ciśnienia wody w rurach czylo koło godziny 17-18-tej udało się zejść do 15 mm Hg, a w metalowych do 25 mm Hg. W praktyce jednak po przyłączeniu tego do nawet dobrej jakości aparatury szklanej z 4-5-cioma szlifami ciśnienie wzrasta do ok 50 mm Hg, bo pompki wodne mają kiepską "siłę ciągu". Z kiepską aparaturą szklaną i w warunkach destylacji myśle że osiągasz "próżnię" w okolicach 100 mm Hg.

Tomek "polimerek" Ganicz
http://www.ceti.pl/kganicz/poli
http://www.ceti.pl/kganicz/rowery