Autor: Michal Sobkowski (msob_at_ibch.poznan.pl)
Data: Mon 22 Apr 2002 - 13:01:06 MET DST

At 12:26 22.04.02, Krzysztof Czarnecki wrote:

>Witam!
>
>Sorry, jesli to pytanie juz w punkcie wyjscia jest bez sensu, ale
>interesuje mnie, czy kwas siarkowy moze krystalizowac z roztworu?

Kwas siarkowy można przeprowadzić w ciało stałe przez ochłodzenie - temp. krzep. czystego H2SO4 wynosi +11 st. C. W podobnej temperaturze krzepnie monowodzian kwasu, H2SO4*H2O, dwuwodzian w ok. -35, a czterowodzian w ok. -20 st C.
Ze względu na bardzo dobrą rozpuszczalność H2SO4 w wodzie obawiam się, że nie da się uzyskać r-ru przesyconego w żadnej temperaturze. W każdym razie w wodzie, nie mam jednak pomysłu z czego innego możnaby krystalizować H2SO4.

Michał

--
Michał Sobkowski, IChB PAN, Poznań
http://www.man.poznan.pl/private/users/msob.html