Autor: Michal J. Bielecki (gjbielec_at_pol.pl)
Data: Sat 16 Mar 2002 - 13:24:48 MET

Witam

Tak jak ostanio pisałem rtęć roztworzyłem w kwasie azotowy i dodawałem NaOH w celu wytrącenia HgO.
Począdkowy osad jest jasno żółty (HgO) w miare dodawania NaOH(aq) zaczyna się wytrącać pomarańczowy osad. Dzieje się tak że rtęć jaką użyłem była techniczna. W każdym razie oba osady (razem zmieszane) reagują z HCl(aq) tworząc rozpuszczalne w wodzie, bezbarwne chlorki. Jakie metale towarzyszą technicznej rtęci i jak można je wytrącić z roztworów. Za pomoc dziękuje z góry.

Pozdrawiam
MB