Autor: Mateusz Frydrych (kimar89_at_poczta.onet.pl)
Data: Sat 23 Feb 2002 - 15:59:20 MET

Wiem ze to sie moze znudzic, ale ja nie wytrzymam - musze dociec prawdy. Trzeba sformulowac konkretne wnioski.
Ostatecznie, skoro juz dostalismy w palce tak cudowne narzedzie jak siec, to skorzystajmy z niego.

Dr Plucinski, jak rowniez Natala postuluja powstawanie Mn <sup>3+</sup>w tej czy innej formie.

Dobra. Zgadzam sie. Przyjme to wyjasnienie.

Tylko pod jednym warunkiem.

Skoro powstaje cos barwy zielonej, tzn ze wystepuje gdzies mangan o strukturze elektronowej odpowiadajacej za te barwe. Ma to byc Mn3+. Skad wziely sie elektrony potrzebne na zmiane struktury elektronowej Mn?

Czy logiczne jest wyjasnienie:
Z wolnych par elektronowych tlenu w kwasie siarkowym? czyli tworzy sie siakis kompleks, globalnie o dodatnim ladunku? Jezeli tak, to jak mogloby to wygladac?

Kurde, nie wytrzymam, jak sie nie dowiem... Reakcja znana od lat, a nikt nie zaproponowal mechanizmu?
Grrrrrrr.........

Aha, jeszcze jedno:

wyjasnienia:
<sup> - indeks gorny
<sub> - indeks dolny

Mateusz Frydrych
Technikum Chemiczne im Marii Skłodowskiej-Curie. www.chemik.kielce.com.pl

"Jesli zadasz glupie pytanie, moze poczujesz sie glupio.  Jesli tego nie zrobisz, bedziesz glupi."

                                        Tony Rothman ( chyba )

--

Okresl Swoje potrzeby - my znajdziemy oferte za Ciebie!
[ http://oferty.onet.pl ]