Autor: Karol Olszewski (olszak_at_gmx.co.uk)
Data: Mon 11 Feb 2002 - 20:31:40 MET

> Jesli juz jestesmy przy temacie saczkow... Jak przegladalam sobie
> cennik POCHu natrafilam na saczki membranowe (bardzo, bardzo
> drogie).

Takie saczki stosowalismy kiedys na praktykach do pomiaru SDI konkrentnie nic mi to nie mowi
(moze ktos wie o jakie zanieczyszczenie chodzi) ale badalo sie stopien zanieczyszczenia wody po filtrze weglowym (caly proces przygotowania wody kotlowej), saczki racja - drogie. Cale zadanie polegalo na przepuszczeniu wody (cisnienie ok 0,2 Pa) przez urzadzenie (mowili ze rowniez drogie firma EUROWATER) na poczatku pracy filtra i po kilku minutach. Efekt taki ze na paczatku zapychal sie szybiej a po chwili wolniej (oczywiste), na dodatek mozna bylo taki saczek caly mokry podpalic i po 1,5 sek. sladu po nim nie bylo. Wiec moze maja jeszcze zastosowanie gdzies w powaznej analize ilosciowej? Pozdrawiam
Karol Olszewski