Autor: Jerzy Koperski (koperski_at_pec.swidnik.pl)
Data: Mon 11 Feb 2002 - 09:15:47 MET

From: "Andrzej Kasperowicz" <
Sent: Sunday, February 10, 2002 11:03 PM

> Mozna ja tez zahartowac - rozzarzyc i wrzucic do wody, ew. oleju, ale oczywiscie wowczas stal choc twarda stanie
> sie tez bardzo krucha. :(

Kruchosc i sprezystosc zalezy wlasnie od szybkosci hartowania i rodzaju stali (im wiecej wegla tym latwiej sie hartuje). Trzeba poeksperymentowac na kawalku drutu. Jezeli jest to stal niskoweglowa to odpowiednie bedzie chlodzenie w wodzie. Jezeli okaze sie zbyt krucha przy chlodzeniu w zimnej wodzie to nalezy chlodzic w goracej wodzie lub oleju.

J.K.