Autor: Armand Budzianowski (armand_at_amu.edu.pl)
Data: Fri 01 Feb 2002 - 19:50:43 MET

Witam Was,
Chcialem sie podzielic z Wami moimi refleksjami. Ostatnio spotkal mnie zaszczyt
gotowania lunchu dla wiekszej ilosci osob. Stanalem na wysokosci zadania i udalo mi sie na czas zdazyc z jedzonkiem. Ale to nie koniec... po zarlokach trzeba
posprzatac. Mialem lenia, wiec brudne naczynia zostawilem w zlewie. Pomyslalem ze najlepiej zaczac o
zmywania naczyn a zmywarce:))... Nic prostszego... wlozyc naczynia nasypac proszku
i przycinac przycik.
No to wiooo... odpalilem dwie zmywarki i posZedlem do biura. Po jakim czasie wpada jakis gosc i
czuje waty do mnie... nie bardzo kumam o co mu chodzi, ale domysliem sie, ze o te naczynia.
Poszedlem spoko do kuchni i wmurowalo mnie.... polowa kuchni zalana woda, a piany po kostki!
Ze zmywarek wszystko bucha wszelkimi nieszczelnosciami. Wszystko wylaczylem (dobrze, ze pompy sie nie popalily w zmywarkach) i zabralem sie za zbieranie pianny i wody. I tu sie okazalo, ze to nie jest tak latwo:((((. Najpierw zbieralem recznie,
pozniej wielka lopata (ze trzy razy wieksza niz taka do wegla). W koncu wpadlem na pomysl, ze mozna zaprzasc do pracy odkurzacz z pochaniaczem wilgoci...
Ufff udalo sie po pol godzinie zebrac piane z podlogi i jakos zatrzec slady,
ale zlew jest pewen piany i nijak tego oproznic nie mozna bylo... sol (NaCl) nie
pomaga, jedynie natryskiwanie woda od gory, ale nie mam rozpryskiwacza. Musialem jakos samemu rozdrabniac wode:)) Dodatkowo wlaczylem w zlewie rozdrabniacz odpadow i puscilem duzy stumien wody.
Jakos poszlo.

Eliminacja piany ze zmywarek byla najgorsza, szczegolnnie przy zapchanych rurach piana.
Po co to pisze? Po dwoch godzinach walki z piana na okolo 10m^2 mam teraz pojecie o tym, o czym sie tak glosno mowilo w ekologii... jak eliminowac piane? Dlaczego detergenty szkodza itp... Jakos wtedy sobie tego nie wyobrazalem. A sam popelnilem podstwowy blad jako naukowiec....
Nie pomyslalem zanim nalalem plynu (zageszczonego) do zmywarek :))))). Przeciez do tego celow
sa produkowane specjalne proszki niskopienne, a sam stopien spienia zalezy od dawkowania soli.

Dzieki tej przygodzie otworzyly mi sie oczy na problem ekologiczny... co chcilem Wam przekazac.
I zachecic do wymiany pogladow na temat eliminownaia piany w zbiornikach. I jak to jest z ta sola?
W zmywarkach jest stosowana, a tu mi nie pomoagala? Wnioskuje z tego, ze ona ma jednynie za zadanie
zapobieganie tworzeniu sie piany, a nie eliminuje jej.

pozdrawiam Armi

                            ~,\|/,~
                            -(o o)-
    ------------------------==(_)==-------------------------