Autor: Wojciech Szczepankiewicz (wojtex_at_polsl.gliwice.pl)
Data: Fri 25 Jan 2002 - 14:32:35 MET

    Mam ten program. Ale od wczoraj rozumiem wiecej. Oprocz pochodnej morfolinowej zrobilem pchodna piperydynowa. Okazalo sie, ze sygnaly protonow rowniez sie rozmywaja, ale w szczegolny sposob. Piec protonow "siedzi" w dosc rozmytym singlecie, a oprocz tego pojawia sie piec rozmytych singletow jednoprotonowych, ladnie porozdzielanych.

    Latwo zauwazyc, ze w pozycji 5 pierscienia jest centrum chiralnosci i pierscien aromatyczny. Moze sie zatem zdarzyc, ze czesc protonow znajdzie sie z stozku przeslaniania tego pierscienia, a czesc nie. Pojawi sie "groch z kapusta" dodatkowych sprzezen geminalnych (i wicynalnych), co moze spowodowac rozmycie sygnalow protonow, ktore sa blizej centrum asymetrii. tu sa to protony morfolinowe kolo atomu azotu.

Wojtek